fredag 24. juni 2011

Dag 2: En flott dag !

Rapport fra Trine og Ida, skrevet av Grete:
For en dag idag. Vi forlot vandrehjemmet tidlig. I Kåfjord hadde vi et matstopp i ødemarka. Vi fant et postskur hvor sola kom inn og vi nøt vår medbrakte niste. Mens vi spiste kom det en kar fra Nederland som var på rundtur i Finnmark.
Sykla videre langs Porsangerfjorden. Der var det forøvrig helt øde og nesten ikke et hus å se før vi kom til Olderfjord, 7 mil senere. Det gikk kjempeflott. Vi hadde et strålende vær, sol og medvind.
Sykla gjennom vår første tunnel i dag, 2 tunneler faktisk. Det var ikke så ille. Hadde på oss refleksvest og med lys gikk det bra, og ørepropper så vi slapp så mye støy.
Da vi kom til Olderfjord, hadde vi et matstopp, sen lunsj. Dagens mål var Skaidi. 2,3 mil igjen. Det blir lett, tenkte vi. Vi syklet opp en bakke som aaaaaldri tok slutt. Ikke noe rart, for vi sykla over et fjell som vi ikke var klar over. Det heite Hatter og er "bare" 238 moh. Da vi kom opp på toppen, ble vi innhentet av en syklist fra Sveits. Han var også på rundtur i Finnmark. Han syns vi sykla sakte så han sykla videre.
I Skaidi var vi så heldig å få overnatte på NCC Hammerfest sin campingplass. Vi fikk fri benyttelse av alle fasiliteter, helt gratis. Traff mange hyggelige folk. Takk til dere. Skal slappe av i teltet, og ta tidlig kveld og starte tidlig i mårra til Alta, kanskje litt lengre.
Det har vært en veldig trivelig og fin dag. Det gikk kjempe lett, blir alle dager sånn når vi målet før vi vet ordet av det. Snakkes !